Best practices for setting up a good naming convention for utm parameters

UTM practice

Urchin-trackingmodules, algemeen bekend als UTM's, zijn reeksen codes die zijn gebouwd om gegevens bij te houden, met name websiteverkeer dat wordt gegenereerd door campagnes, conversies en investeringsrendementen, die, wanneer ze worden gecombineerd, waardevolle inzichten bieden in bezoekers. interacties met de website die wordt gevolgd. Ze hebben geen invloed op hoe gebruikers omgaan met de website, omdat ze aan het einde van de te volgen URL staan. UTM-parameters zijn essentieel voor digitale bedrijven omdat:

  • Ze genereren waardevolle gegevens met elke klik op de URL-link waarmee digitale marketeers eenvoudig de prestaties van hun gevolgde campagnes kunnen beoordelen en effectievere tactieken kunnen ontwikkelen om de verkoop te verhogen.
  • UTM-parameters worden niet beïnvloed door wijzigingen aan Facebook-pixels of cookies van derden.
  • Ze zijn compatibel met een breed scala aan technologische marketingdiensten en worden vaak gecombineerd met verschillende analytische platforms om eersteklas resultaten te produceren.

Als u de beste trackingresultaten wilt met de Urchin-trackingmodules, moet u het doel van elke parameter in een standaard utm-code kunnen begrijpen. De utm-bron is de zoekmachine of sociale website die bezoekers naar uw site leidt.

Het utm-medium is het type kanaal dat het verkeer draagt. Het kunnen organische sociale media, gesponsorde advertenties, e-mail, enzovoort zijn. De utm-campagnenaam is de unieke naam die aan het campagnespoor is toegewezen om identificatie en tracking te vergemakkelijken. Het kan de naam van het product zijn, de verkoop, een blogartikel of iets anders.

De utm-term is een trackingoptie die alleen wordt gebruikt om bezoekers te volgen die zijn gegenereerd door gekochte zoekwoorden of sleutelzinnen. De utm-inhoudsoptie wordt gebruikt bij het volgen van meerdere advertenties in een campagne. Een combinatie van deze parameters in de hierboven vermelde volgorde in één URL maakt het eenvoudig om de bron van bezoekers van een campagnewebsite te volgen en te identificeren.

Hier is een voorbeeld van een koppeling met de drie vereiste utm-parameters:
http://blog.hootsuite.com/landing-page?utm_source=twitter&utm_medium=organic_social&utm_campaign=november2022

Een link met alle utm-parameters ziet er als volgt uit:
http://www.example.com/landing-page?utm_source=google&utm_medium=email&utm_campaign=november2022&utm_term=sales&utm_content=booksales

Nu kijken we naar de beste UTM-richtlijnen om te onthouden bij het opstellen van uw UTM-plan.

U moet over alles doordachte beslissingen nemen, van de selectie van campagnes tot de UTM en de gebruikte parameterbouwers, om te garanderen dat uw UTM-strategie zoveel gegevens bevat als er beschikbaar is. Houd er rekening mee dat een kleine onnauwkeurigheid die tijdens de productie van de UTM-tag werd verwaarloosd, de verwachte rapporten zou veranderen. Bovendien kunnen deze fouten niet worden gecorrigeerd, wat uw werklast als het gaat om gegevensanalyse alleen maar zou vergroten. De volgende werkwijzen zijn het beste voor het genereren van UTM:

  • Bepaal voor welke campagne UTM-parameters moeten worden bijgehouden.
    Dit kan een affiliate campagne, e-mail campagne, social media campagne, campagne of zelfs offline zijn. Als proactieve e-commerce marketeer raden we u aan utm-codes toe te voegen aan de URL's van uw campagneadvertenties, zodat u eenvoudig hun effectiviteit en conversieratio's kunt volgen. Voxilo UTM Manager is essentieel voor het maken van UTM-codes die kunnen worden gebruikt om campagnes op alle platforms bij te houden.
  • Zorg ervoor dat uw UTM-parameters kort, nauwkeurig en gemakkelijk te begrijpen zijn. Bij het produceren ervan komen overvolle parameters met meer onopgemerkte fouten die waarschijnlijker zijn. De eenvoudigste methode om dit te voorkomen is om de beschrijving van elke parameter kort te houden.
  • De utm-tags worden alleen gebruikt om verkeer van externe bronnen bij te houden. Het is niet bedoeld voor interne tracking en zou leiden tot trackingproblemen en complexe resultaten bij gebruik om interne websitelinks te volgen.
  • Best utm builder for auto codes
    Het handmatig maken van uw utm-codes kan een uitdaging zijn voor beginners en zelfs ervaren gebruikers lopen het risico fouten te maken bij het genereren van UTM-tags. Het goede nieuws is dat UTM-parametergenerators, zoals Voxilo UTM Manager, moeiteloos de UTM-parameters kunnen produceren en koppelen aan de URL's die u hebt gemaakt.
  • you have to take note of your naming convention as one error can compromise your tracking results. Everyone on your team should consistently follow the instructions you laid out to ensure uniformity and cancel out errors. a little mistake such as using "Facebook" as a source of a Facebook campaign when the custom campaign uses "facebook". The changes in the letter cases would create tracking challenges since utm codes are case-sensitive.
  • Om consistent te blijven in het handhaven van UTM-codenaamgevingsconventies, moet u rekening houden met het volgende:
  • Gebruik alleen kleine letters. Utm-codes zijn hoofdlettergevoelig en het door elkaar halen van hoofdletters levert mogelijk niet het gewenste resultaat op. Gebruik alleen kleine letters om aan dezelfde kant te staan.
  • U moet aandacht besteden aan uw naamgevingsconventie, omdat zelfs één fout uw trackingresultaten kan schaden. Om uniformiteit te garanderen en fouten te voorkomen, dienen uw medewerkers zich altijd aan de door u gestelde richtlijnen te houden. een kleine fout, zoals het gebruik van 'Facebook' als bron voor een Facebook-campagne, terwijl de aangepaste campagne 'Facebook' gebruikt. Omdat utm-codes hoofdlettergevoelig zijn, zouden de wijzigingen in letters het traceren bemoeilijken.
  • U moet rekening houden met het volgende om consistentie met de naamgevingsconventies van UTM-codes te behouden:
  • Gebruik alleen kleine letters. Omdat UTM-codes hoofdlettergevoelig zijn, is het mogelijk dat het door elkaar halen van hoofdletters niet het gewenste resultaat oplevert. Gebruik consequent alleen kleine letters. Het maakt het gemakkelijk voor uw team om als één te werken.
  • Gebruik het onderstrepingsteken om woorden uit elkaar te halen. Uw UTM-parameters kunnen onnauwkeurigheden bevatten met normale tussenruimte. Het is beter om underscores te gebruiken om woorden te splitsen, omdat een enkele onjuiste spatie zou resulteren in extra codes. Omdat spaties tussen een onderstrepingsteken en een werk gemakkelijk te zien zijn, zijn onderstrepingstekens cruciaal.

Vermijd het gebruik van meerdere utm-codes in dezelfde URL. Het is overbodig om met hetzelfde woord naar een bron en een medium te verwijzen en dat dus te vermijden. Dit kan door het unieker te maken door meer informatie op te nemen na het onderstrepingsteken of streepje.

Om ervoor te zorgen dat uw team zich houdt aan de gespecificeerde naamgevingsconventie, vergeet dan niet om de UTM-parameters die u gebruikt en de stappen die u heeft genomen om aangepaste UTM-parameters in te stellen, te documenteren.

Voordat u een URL kopieert of plakt, moet u de UTM-parameters zorgvuldig doornemen. Sommige websites, zoals Instagram, voegen direct een utm-code toe aan uw URL. Zoek uit of er een code is gevormd nadat u een link heeft gekopieerd en verwijder deze van de URL voordat u deze op uw website plaatst om te voorkomen dat uw verwachte resultaten worden verslechterd.

Het is aan te raden om uw URL in te korten voor een schonere en aangenamere gebruikerservaring. Gelukkig zijn er tools beschikbaar om de verbindingen in te korten. De UTM-instellingen werken nog steeds zoals bedoeld, zelfs als de verbinding wordt verkort.

Evalueer uw resultaten regelmatig om fouten of onjuiste codes op te sporen. Het is gevaarlijk om lang te wachten met het onderzoeken van uw resultaten, aangezien u het risico loopt belangrijke gegevens te verliezen door een foutieve code die niet op tijd is ontdekt.

Maak een spreadsheet om uw bevindingen te ordenen. Het helpt bij het beheer van de gegevens die uw UTM-parameters leveren. Bovendien moet het papierwerk beschikbaar zijn voor uw bemanning. Voxilo UTM-manager is een fantastisch hulpmiddel voor het controleren van UTM-parameters en we kunnen u helpen bij het behouden van duidelijke trackingrapportresultaten.